Google lægger mere og mere vægt på de sociale medier, når de skal vurdere en sides legitimitet – derfor er din sociale synlighed vigtigere end nogensinde, hvis du vil til tops i Googles søgeresultater. Links kan manipuleres, mens sociale signaler beviser for Google, at der er rigtige mennesker bag interessen for dit site – du har altså ikke råd til at basere din social media aktivitet på gæt og fornemmelser.

Det store forkromede overblik får du med Searchmetrics – her kan du lynhurtigt se, hvor mange likes, +1’s, og shares din side har, og du får illustreret, om kurven går den rigtige vej. Det gør det muligt for dig at se, hvor du skal sætte ind, og hvilke social media kanaler, der har et uforløst potentiale.

Har du enkelte sider, der er ekstra vigtige for dig? Lad Searchmetrics monitorere dine kampagners sociale penetration og fortælle dig, hvordan enkelte URLer deles i de forskellige sociale medier.

social-overblik

Hvor vigtig er sociale medier for SEO?

Det hjælper Searchmetrics dig med at få overblik over. Følg dine egne og dine konkurrenters aktiviteter på sociale medier, og se, hvor meget social buzz de har genereret, og hvordan det har påvirket den generelle synlighed i søgemaskinerne. Der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken fra bunden, hvis du kan hente værdifuld indsigt fra dine konkurrenters eksperimenter.

Med Searchmetrics er det slut med at famle i blinde på de sociale medier. Få overblikket og indsigten der skal til for at bruge din social media indsats bedst muligt, og overlad monitoreringen af din udvikling på Facebook, Twitter, Google +, Pinterest og LinkedIn til markedets bedste SEO tool.