Det er ikke synderligt svært at blive nummer et, hvis man ikke har nogle konkurrenter. Sådan er virkeligheden desværre ikke med globaliseringen og digitaliseringen, hvor alle dine konkurrenter nu kun er et klik væk. Vigtigheden af at ligge i toppen af søgeresultaterne, og være den virksomhed der dukker op først, har aldrig været større. Dine kunder starter deres købsrejse i en afsøgningsfase, der begynder online.

Muligheden for direkte at sammenligne dit domæne og de nærmeste konkurrenter giver dig mere dybdegående analyse end nogensinde før. Få overblikket med Searchmetrics SEO:

  • SEO Synlighed
  • Rankings
  • Positionsspredning
  • Konkurrenternes brug af AdWords

Ranking sektionen i SEO Research viser de søgeord, det analyserede domæne findes på, med oplysninger om søgevolumen og periode. Du får endvidere hurtigt et overblik over, hvilke url’er der ranker på side 1, 2 osv.

seo-synlighed

Graver man en lille smule dybere ind i SEO research værktøjet, er det muligt at se, hvilke positioner de vedrørende keywords ranker på, og hvordan de er fordelt på første side, anden side osv. Det visualiseres i søjlediagrammer, så du hurtigt får et overblik over dine rankings.

Arbejder du med SEO i det daglige eller bare jævnligt, er det guld værd at have overblik over, hvilke søgeord der ”vinder” bedre placeringer, og hvilke søgeord der ”taber terræn” og falder i placeringerne. Searchmetrics’ SEO Research giver dig en liste over ”Winners & Loosers”, så du straks kan se, hvilke af dine sider der skal fejres, og hvilke der kræver lidt opmærksomhed.